niedziela, 27 stycznia 2013

Pancakes - klasyczne

Pancakes bardzo często goszczą na moim stole na weekendowe śniadanie. Czasem ciasto na nie zawiera maślankę, czasem jogurt, innym razem tylko mleko. Wariacji jest wiele. Klasycznie podawane są z syropem klonowym - u mnie najczęściej z domowym dżemem lub powidłami. W lecie ze świeżymi owocami i jogurtem. Tym razem do ciasta dodałam jeszcze skórkę pomarańczową.



Pancakes (4 porcje)
300 gr mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
40 g drobnego cukru
1 jajko
300 ml mleka
200 g zsiadłego mleka, kefiru lub jogurtu
75 g masa, stopionego i ostudzonego

Mąkę przesiewamy i łączymy z proszkiem do pieczenia i cukrem. Osobno miksujemy jajka, mleko, jogurt i masło. Powoli wsypujemy suche składniki, miksując do całkowitego połączenia się wszystkich w gładką masę.

Patelnię z powlekanym dnem rozgrzewamy z odrobiną oleju. Łyżką wlewamy porcję ciasta i smażymy na złoto z obu stron (po około minucie na stronę).



Podane z dżemem kiwi z jabłkiem oraz malinowym z rumem i migdałami.



PS. Przepis z pierwszego numeru  KUKBUK'a.

1 komentarz:

  1. Wyglądają pysznie, taaakie puszyste, ja podawałam niedawno z masłem orzechowym(crunchy z lidla), takie amerykańskie śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń