niedziela, 17 marca 2013

Jarmuż duszony podany ze stekiem z tuńczyka

Wiosna idzie. Powoli, bo powoli, ale nadchodzi. Może temperatura na to nie wskazuje, ale słońce już świeci wiosennie. Jeszcze trochę, a pojawią się nowalijki :) Już nie mogę się doczekać.
A tymczasem udało mi się kupić jarmuż - niezbyt popularny w Polsce. Jarmuż jest odmianą kapusty głowiastej. W smaku przypomina mi brukselkę, która to prawdopodobnie powstała właśnie ze skrzyżowania jarmużu kapusty głowiastej. Jest rośliną jesienno-zimową - rośnie nawet pod śniegiem. Co ciekawe - występuje tylko jako roślina uprawna - nie występuje na stanowiskach naturalnych.


Jarmuż można jeść na wiele sposobów - w sałatce, w zupie, w zapiekance. Ja zdecydowałam się na jarmuż duszony - z cebulką i czosnkiem. Podany jako dodatek do steku z tuńczyka.




Jarmuż duszony
500 g jarmużu
mała cebula
kilka ząbków czosnku
sos sojowy (lub rybny)
3/4 szklanki wody
sól, pieprz, gałka muszkatołowa, imbir suszony
2 łyżki masła klarowanego 

Jarmuż kroimy na dość spore kawałki, wycinając twarde nerwy liści. W garnku lub na patelni z przykrywką roztapiamy masło. Podsmażamy posiekaną cebulkę z czosnkiem. Następnie wrzucamy opłukany jarmuż, dolewamy wodę i dusimy na średnim ogniu około 5-15 min (w zależności od naszych preferencji co do twardości dania).
Przyprawiamy solą, pieprzem, gałką muszkatołową i imbirem - do smaku. Dodałam jeszcze 3 łyżki sosu rybnego, jako że podawany miał być do tuńczyka. 


Steki z tuńczyka smażymy po 2 minuty na patelni grillowej. 








2 komentarze:

  1. Pięknie zielony:)
    Chyba z dziesięć lat nie widziałam jarmużu w sprzedaży!
    Dziękuję za udział w Zielonej Zabawie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja znalazłam na półce z warzywami w Realu :)

      Usuń