poniedziałek, 24 czerwca 2013

Galaretka z musu truskawkowego

Przepis zobaczyłam na Kwestii Smaku i jak zwykle nie mogłam się powstrzymać. Oczywiście lekko zmodyfikowałam :) Ta galaretka jest po prostu przepyszna! 

Warto zrobić!


Galaretka truskawkowa
200 g truskawek
1/3 szklanki cukru (lub do smaku)2 łyżki soku z cytryny
żelatyna (w ilości 1 i 1/2 łyżeczki na 250 ml powstałego musu)
opcjonalnie: 2 łyżeczki wody różanej





Truskawki umyć i oderwać szypułki. Dodać cukier, sok z cytryny, wodę różaną i zmiksować blenderem na mus. Odmierzyć. Odlać około 1/3 szklanki musu i podgrzać rozpuszczając w nim dokładnie żelatynę. 




Dodać do reszty musu i wymieszać. Przelać do pucharków, a następnie wstawić do lodówki na kilka godzin. 




Truskawkowy zawrót głowy 2013 Desery z truskawkami

2 komentarze:

  1. Mmm, musiała smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny deser! Ostatnio taki robiłam, dodałam tylko na wierzch bitą śmietanę.

    OdpowiedzUsuń