niedziela, 23 kwietnia 2017

Gofry z patelni grillowej (by Jamie Oliver)

Naszła mnie ochota na gofry. Tak teraz, w tej chwili, na już. Ale jak tu sobie poradzić w przypadku braku gofrownicy? Ano można :) Z pomocą przyszedł niezawodny Jamie Oliver. Przepis jest szybki i prosty i co najważniejsze - bez konieczności zakupu gofrownicy. Wystarczy mieć patelnię grillową i 30 min czasu :)

Składniki
2 jajka
300 ml mleka
270 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
100 g roztopionego masła


Jajka roztrzepać z mlekiem, dodać mąkę, sól i proszek do pieczenia. Wymieszać do uzyskania gładkiej, dość gęstej konsystencji (nie trzeba używać miksera). Następnie dodać roztopione i lekko przestudzone masło i jeszcze raz wymieszać. Odstawić na 15 min.

Rozgrzać patelnię grillową. Piec na suchej patelni (lub lekko posmarowanej masłem) po kilka minut z każdej strony, do uzyskania złotego koloru. Można dać gofrom jeszcze po kilka minut z każdej strony na mniejszym ogniu, aby były bardziej chrupiące.


Gofr może być jeden duży na całą patelnię (wtedy dość trudno przewrócić) albo mogą być mniejsze - w dowolnym kształcie :)


Podawać z dowolnymi dodatkami - u mnie domowy dżem pomarańczowy, cukier puder i wiórki z białej czekolady.


Smacznego!


PS. Gofry z tego przepisu można podawać również na wytrawnie - z bekonem, jajkiem itp. Jeśli zamierzamy podać na słodko to opcjonalnie do ciasta można dodać odrobinę cukru pudru. 
Mogą być podane na śniadanie lub jako deser.

4 komentarze:

  1. Męczyłbym jak ZUS emerytów :-*

    OdpowiedzUsuń
  2. O super! Powiem szczerze, że chyba nie wpadłabym na taki przepis i muszę kiedyś spróbować, ale brakuje mi takiej patelni, więc musiałabym o czymś takim pomyśleć. Wydaje mi się, że warto jej szukać np. na stronie https://www.oleole.pl/patelnie,_Ballarini.bhtml

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne, zwłaszcza że mam taką małą patelenkę grillową, kwadratową 12 cm :)

    OdpowiedzUsuń